söndag 28 mars 2010

Intervju med spännande tandvårdsentreprenör

Blev uppmärksammad av min medarbetare Petri Salonen att SvD:s Näringslivsbilaga idag har en intervju med Marianne Westerlund, verksamhetschef för ett av Sveriges nyaste vårdföretag, Distriktstandvården i Sverige AB. Jag för här tipset vidare även om artikeln tyvärr inte finns på webben.

Distriktstandvården i Sverige AB (DTV) bildades när Stockholms läns landsting sålde 10 folktandvårdsmottagningar i slutet av förra året. Ett beslut som jag själv ser mig som upphovsman till och pådrivare bakom.

Jag tror att DTV gjorde ett lyckokast när de rekryterade Marianne som verksamhetschef. Jag har träffat henne två gånger. Hon utstrålar entreprenörskap så att det nästan smittar samtidigt som hon väl verkar identifiera hur svensk tandvård kan utvecklas för att både bli effektivare, ge mer utveckling åt medarbetarna och en god och kostnadseffektiv tandvård för patienterna. Det blir spännande att följa Marianne Westerlund och Distriktstandvården i Sverige AB framöver.

Intressant? Andra bloggar om Folktandvården, tandvård, privat tandvård, stockholms läns landsting, konkurrens, entreprenörskap, Distriktstandvården Sverige AB, Marianne Westerlund

Inga kommentarer: